דרעי בחצור הגלילית: ״החזון הפך למציאות; נשקם את קבר חוני המעגל"

קלמן טלר No Comments on דרעי בחצור הגלילית: ״החזון הפך למציאות; נשקם את קבר חוני המעגל"

השר ביקר בישיבת כפר זיתים לנוער מתמודד והתרשם מתכניות הלימוד התורניות וההכשרה המקצועית

צילום: יעקב כהן
21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

״מרגש לראות כיצד עיירת חצור של הימים ההם התפתחה והפכה למועצה משגשגת ומתקדמת", כך אמר שר הפנים הרב אריה דרעי במסגרת סיור שקיים היום באיזור הצפון. לסיור התלוו סגן השר הרב משולם נהרי, ראש המועצה האזורית מרום גליל מוטי דותן, מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן, מנכ״ל משרד הנגב והגליל אריאל משעל, מנכ״ל הרשות לפיתוח הגליל שלומי אטיאס, מנכ״ל ש״ס ורשת החינוך בני יוסף הרב חיים ביטון ומנכ״ל אל המעיין הרב משה אילוז.

את הביקור פתח השר דרעי בקמפוס ישיבת כפר זיתים לנוער חרדי מתמודד, המשלבת לימודים ישיבתיים עם תעסוקה. השר סייר בבית המדרש הגדוש בתלמידים, וכן במעבדת המחשבים, בנגריה ובחוות הסוסים והתרשם מההשקעה הייחודית ומהצוות המקצועי.

צוות הישיבה הציג בפני השר את התוכניות המיוחדות ללימודי מקצוע המציידות את התלמידים בתעודה. השר דרעי אמר לתלמידים: ״אני נפעם מהמקום המיוחד הזה המאפשר לכם להתפתח ולצמוח. תנצלו את המקום הזה ואנו מקווים להיות שליחים נאמנים לבנות כאן בניין קבע״.

משם נסע השר לסיור במועצה חצור הגלילית והתקבל ע״י ראש המועצה שמעון סוויסה. תחילה ביקר במוסדות החינוך קול יהודה לבנים ולבנות שע״י רשת החינוך בני יוסף, בניהולו של הרב יצחק מלכה, נציג ש״ס במועצה. תלמידי הת"ת הפגינו ידע נרחב בלימודיהם כששיננו בפני השר פרקי משניות בעל פה. השר ביקר אף בפני התלמידות התיכון והסמינר וברך אותן שיזכו לגדול תפארת ולהקים בתים נאמנים בישראל.

בסיור ממונע מטעם המועצה, נחשף השר דרעי לתכניות הבניה הגדולות המתוכננות בשטחי המועצה, ואף כובד להסיר את הלוט לפרויקט ׳שוק איכרים׳ הקארדו בעיר שעתיד לשדרג את כל אפשרויות המסחר באיזור לרווחת תושבי חצור.

בישיבת עבודה חגיגית שהתקיימה מליאת המועצה, יחד עם ראש המועצה״ד הרב שמעון מלכה ובכירים נוספים, פרט ראש המועצה בפני השר את התכניות הרבות הקיימות לפיתוח היישוב והרחבתו, לשדרוג הכניסה למועצה וכן תכנית מיוחדת לשיפוץ אתר קבר חוני המעגל הנמצא בחצור המביא אליו מאות אלפי מתפללים בשנה. במסגרת התכנית, יוקם במקום מרכז מבקרים, ישודרג בית הכנסת באתר, יוסדרו דרכי הגישה וכן פתרונות חניה לעשרות כלי רכב ואוטובוסים.

באירוע חגיגי שנערך בעיר, בהשתתפות בכירי המועצה ונכבדיה ובמעמד רב היישוב הגאון רבי מרדכי דעי שליט״א, הוענק לשר דרעי אזרחות כבוד על פועלו הרב למען חצור. ״אזרחות כבוד זו ניתנת לך, השר דרעי, על מאמציך הרבים לאורך השנים עבור חצור, ועל פועלך בתקופה זו במסגרת משרדיך השונים״, אמר ראש המועצה.

המרא דאתרא הרב דעי קידם בברכה את האורח החשוב ואמר לשר, כי ״זכות התורה ומעשיך הגדולים יעמדו לך מול כל אלו המבקשים לקרוא תיגר עליך״.

השר הרב דרעי הודה בחום למארחים ואמר, כי הוא זוכר את חצור הגלילית מימים עברו, כאשר התמודדה עם קשיים כלכליים רבים. ״בשנה שעברה הענקתי לעיר פרס מנהל תקין והיה קשה לי להאמין שמדובר בחצור. אני מתפעל מכך שאת כל המשאבים של העיר משקיעים בתכניות פיתוח ובניה וזה מראה על הצמיחה הגדולה של המקום ועל החזון שהפך למציאות״.

״כיום, מאה אחוז מהתקציבים של משרד הפנים הולכים לרשויות חלשות ולמגזרים מוחלשים ואני שמח לסייע גם לחצור הגלילית במסגרת הצדק החלוקתי שאנחנו מובילים״.

לסיום אמר השר דרעי, כי יסייע לתכנית השיקום של קבר חוני המעגל זיע"א שיתן את הכבוד הראוי לאתר קדוש זה, המשמש מקום תפילה עבור המוני יהודים בשנה״.



0 תגובות